Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Bemutatkozás | Szervezet | Alapszabály | Kódexek | Történet | Akadémia | Orvosi ellátás | Üdülés
 
Küldöttgyűlés | Elnökség | Szakosztályok | Régiók | Bizottságok | Alapítványok
 
Érdekvédelmi Kódex | Etikai Kódex
Levéltár | 1896-1996 | Küldöttgyűlés 2004 | Küldöttgyűlés 2007 | MaSa.Retro
Bálint György Újságíró Akadémia
 
 
 
Corporate social responsibility – magyarul
2007. november 15. csütörtök, 18:11
Mi az a CSR, mit is értünk pontosan a szervezetek társadalmi felelősségvállalásán? Ennek a kérdésnek a jegyében szervezett vitanapot a MÚOSZ Kommunikációs és PR-Szakosztálya Társadalmi Kommunikáció Tagozata. A vita végén megfogalmazott ajánlásban a kommunikációs szakma képviselőit egységes fogalomhasználatra kérik.
Az ötödik Európai PR-vitanapot tartották csütörtökön a Syma-csarnokban a MÚOSZ Kommunikációs és PR-Szakosztálya Társadalmi Kommunikáció Tagozatának szervezésében. A téma a szervezetek társadalmi felelősségvállalása (corporate social responsibility, CSR) volt, a vita célja pedig az, hogy elfogadják a CSR egy mindenki számára elfogadható definícióját, amit a média közvetíthet a társadalom felé. Jelenleg ugyanis nemcsak az átlagemberek többsége, hanem néhány szakmabeli sem tudja pontosan mit is jelent a társadalmi felelősségvállalás.

Az eszmecsérében részt vett, Ádám Ervin, a Viadukt Alapítvány kurátora, Buday-Malik Adrienn, a CSR Services Kft. környezetgazdálkodási szakértője, Gelényi Csaba, a PR Fejlesztéséért Alapítvány kurátora, Hanti Vilmos, a MEASZ Demokrácia Akadémia elnöke, Kállai Gábor, a Sakkszövetség PR-igazgatója és a Tehetséges Magyarországért Alapítvány kurátora, Mozga Márta, a ClubNetCet Egyesület elnöke, Sárosi Péter, a MÚOSZ Elnökségének tagja, Szakács István, a Nu Skin kelet-európai értékesítési alelnöke, valamint a vita moderátora, Barát Tamás, a MÚOSZ Társadalmi Kommunikáció Tagozatának elnöke.

A vita után a MÚOSZ Kommunikációs és Public Relations Szakosztálya, Társadalmi Kommunikáció Tagozat tagjai az alábbi ajánlást fogadták el a fogalmak értelmezésére és egyertélemű használatára:

A szervezet társadalmi felelősségvállalása a szervezet és a szervezet tagjainak olyan, tudatos és folyamatos gondolkodás- és szemléletmódja, valamint erőfeszítése és tevékenysége, melyben megnyilvánul az a tudat, hogy minden döntésük, cselekedetük hatással van környezetükre, a társadalom tagjaira.

A szervezetek társadalmi felelősségvállalása kommunikációja a belső és külső public relations funkció részeként, a szervezetek belső és külső környezetével, a társadalom tagjaival folytatott tudatos kommunikáció és kapcsolatok szervezése, amelynek célja, hogy társadalmi felelősségvállalásuk közkinccsé válhasson, erősítve a szervezet kedvező megítélését a társadalom fejlődését.

A szervezetek társadalmi felelősségvállalása kommunikációjának feladata, hogy kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolatokat hozzon létre, tartson fenn a szervezet és a belső és külső környezetét alakító társadalmi tényezők között.

A MÚOSZ Kommunikációs és Public Relations Szakosztálya, Társadalmi Kommunikáció Tagozat kéri a magyar kommunikációs szakma minden szereplőjét, hogy az ajánlást fogadja el, és munkája során használja.
muosz.hu
véleményekhozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | levél a szerkesztőnek