Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Bemutatkozás | Szervezet | Alapszabály | Kódexek | Történet | Akadémia | Orvosi ellátás | Üdülés
 
Küldöttgyűlés | Elnökség | Szakosztályok | Régiók | Bizottságok | Alapítványok
 
Érdekvédelmi Kódex | Etikai Kódex
Levéltár | 1896-1996 | Küldöttgyűlés 2004 | Küldöttgyűlés 2007 | MaSa.Retro
Bálint György Újságíró Akadémia
 
 
 
Hétköznapi szuggesztiók – interaktív előadás
2013. szeptember 16. hétfő, 16:18
A Kommunikációs és PR Szakosztály következő összejövetele szeptember 26-án, csütörtökön 17 órakor lesz a MÚOSZ székház (VI., Vörösmarty u. 47/a.), Gimes termében.
A program időpontja: 2013. szeptember 26, csütörtök 17.00 óra

A program helye: MÚOSZ székház (VI., Vörösmarty u. 47/a.), Gimes terem

A program: Hogyan és mire használhatóak a szuggesztiók? A psziché és a kommunikáció kölcsönhatása. A pszichikum szerepe az újságírói munkában.

Előadó: Víg Katalin, a Semmelweis Egyetem Kardiológiai Központjának pszichológusa

Agymosás? Befolyásolás? Külső irányítás? A közvélekedésben számtalan tévhit él arról, hogy mit értünk szuggesztiók alatt és mire lehet használni ezt a kommunikációs technikát. Víg Katalin interaktív előadása arról szól, hogyan ismerhetjük fel az irányunkba alkalmazott szuggesztiókat és miként alkalmazhatjuk ezt a stratégiát céljaink elérésében (önmagunkkal és másokkal szemben!).

Létezik verbális, materiális, illetve tárgyi szuggesztió, melyek tudatos vagy tudattalan szinten fejtik ki hatásukat. De vajon mitől hatnak a szuggesztiók? Milyen algoritmust kell követni, hogy jó szuggesztiót kreáljunk?

A három legfontosabb dolog:
• A cél pontos megfogalmazása, jövőorientáltság. A lehető legrészletesebb kép arról, mit szeretnénk elérni, annak mik a kritériumai.
• A cél pozitív megfogalmazása. Ez nem egyenlő a szépítéssel! Azt jelenti, hogy a kívánt állapotot emeljük ki, és nem azt, amit nem szeretnénk!
• A kollektív tudás felhasználása. A sztereotípiák, közhelyek, népi bölcsességek stb. felhasználása.

Az érdeklődők néhány alapvető stratégiát is megismerhetnek, mint például a megfelelő választási lehetőségek felajánlása, igen beállítódás, átkeretezés, rejtett üzenetek.

Ezeket a technikákat nem csak a kommunikáció felépítésében lehet használni, hanem a karriertervezésben, problémamegoldásban egyaránt. A szuggesztiók nem csak másokra, hanem önmagunkra is irányulhatnak, így hozva létre egy olyan világ és énképet, amely aztán jelentős hatással lesz döntéseinkre, cselekedeteinkre – életünkre.

Minden kollégát szeretettel várunk!

Kérjük, hogy részvételi szándékodat szeptember 24-ig a timar.iren@t-online.hu e-mail címre legyél kedves jelezni!
Tímár Irén és Mag László társelnökök
véleményekhozzászólok
legfrissebb programok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | levél a szerkesztőnek